Ik vermaak me wel! - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Sigrid Joosten - WaarBenJij.nu Ik vermaak me wel! - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Sigrid Joosten - WaarBenJij.nu

Ik vermaak me wel!

Door: Sigrid

Blijf op de hoogte en volg Sigrid

17 September 2015 | Verenigde Staten, Fort Worth

Mijn nieuwe verhaal begint gelijk enthousiast! De middag nadat ik mijn vorige blog geschreven had, speelde ik een kaart spel met Edith (uit Noorwegen) omdat ze wel wat gezelschap kon gebruiken met een hersenschudding… We besloten ook popcorn te maken voor tijdens het kaarten, toen een paar minuten later het brand alarm ineens af ging! We zagen lampen flitsen en een hele harde stem zei dat we als een speer naar buiten moesten! Na een paar minuten kwam de brandweer, maar gelukkig was het loos alarm, waar het brandalarm nou van af ging is nog steeds een raadsel. Na een kwartier mochten we weer naar binnen.

Donderdag 3 september had ik het weer moeilijk, na de les leek het wel alsof ik niet in de les aanwezig was! Niemand praatte tegen me, niemand gaf antwoord als ik wat vroeg, het was echt helemaal niet leuk! Zelfs de lerares had geen tijd om mijn vragen te beantwoorden toen ik na de les nog vragen had. Edith zag dat ik verdrietig was en stelde voor om de les te laten vallen en in plaats daarvan 10 uur per week naar Starpoint (een school op de campus voor special onderwijs) te gaan. Toen heb ik gelijk Sigurd (mijn leraar in Nederland) gemaild om te vragen of dat mocht en ik kreeg groen licht! Die middag heb ik de ruil gelijk geregeld en die vrouw die het voor mijn geregeld had, zei dat ik 14 september kan beginnen! Ik was erg opgelucht dat ik nu dat stomme vak kon laten vallen en dat ik daardoor dus ook geen huiswerk meer heb! ’s Avonds hebben we met heel veel mensen ergens op een groot scherm naar de eerste TCU football wedstrijd gekeken. Ik kreeg een beetje een WK gevoel, het was erg leuk! Ik ging alleen veel te laat slapen….

Vrijdagochtend maakte Stine mij gelukkig wakker, anders was ik te laat geweest voor mijn les! Na mijn les heb ik de hele middag aan mijn rekenhuiswerk gezeten, uiteindelijk is het met de hulp van Rosa en haar vriend gelukt! Die avond na een wedstrijd van het voetbal meidenteam, ben ik samen met een groepje gezellig mensen nog een toetje gaan halen in Fort Worth. Het was een kwartiertje rijden naar het centrum en daar was een soort waterpark met een mega fonteinen complex, een soort omgekeerde piramide met water dat naar beneden stroomde. Het was al donker, dus ik kon helaas geen mooie foto’s maken. Maar ik denk dat we er overdag nog wel een keer heen zullen gaan.

Zaterdag kon ik lekker uitslapen en ’s middags ben ik met Sarah boodschappen gaan doen, om alle spullen voor de zuurkoolschotel te kopen. ’s Avonds hebben we namelijk grote schalen gemaakt voor iedereen! Ze vonden het gelukkig allemaal lekker! Het was heel leuk om eens voor 10 mensen te kunnen koken!

Zondag zijn de ouders van Vania aangekomen, ze hebben een blikje met Zwitserse chocolade als souvenir meegenomen en die kregen ik en Stine allebei, super leuk! Verder was het een lui weekend, niet zo veel beleefd.. Omdat het maandag 7 september Laybor day (een soort dag van de arbeid) was, hadden we een extra dag vrij. Dus dinsdag was het weer even wennen om vroeg op te moeten staan.

Een andere Sarah die ik ontmoet heb, vroeg of ze mij over het eten in Nederland mocht interviewen voor haar schoolonderzoek. Dus ik kreeg heel veel zin in al het lekkere eten van thuis.. Het eten hier vind ik maar niks! ’s Avonds hebben we met 40 anderen Macaroni and cheese met heel mals vlees gegeten bij Sarah thuis. Samen met Edith hielp ik Sarah met afwassen en alles opruimen etc. Was een leuke avond!

Die nacht heeft het voor het eerst geregend en werd ik wakker van harde onweersklappen om 5 uur ’s nachts! Dus daarna niet echt meer kunnen slapen en ik ben de rest van de dag erg moe gebleven. We gingen vandaag voor het eerst tijdens de les naar een school om te observeren. We moesten een lange broek aan, een blouse met lange mouwen en dichte schoenen. Ik heb ook een naambordje die ik op moet doen. We moesten van alles over de les opschrijven en een reflectie schrijven.

Op donderdagavond ben ik met Vania en Edith nog even naar de bibliotheek gegaan om nog even te leren voor het tentamen van vrijdag. Op de terugweg was het al donker, dus toen hebben een Froggy50 gebeld, dat zijn golfkarren met TCU werknemers die je veilig thuis brengen.

Mijn tentamen mocht ik online maken met alle aantekeningen erbij, maar zelfs toen vond ik het nog heel pittig! 18 september krijg ik de uitslag, ik ben erg benieuwd of ik mijn eerste tentamen gehaald heb! ’s Middags ben ik met twee andere meiden naar het zwembad geweest en ben ik flink verbrand, oeps! Na het eten ben ik film gaan kijken bij Sarah, ze had ook nog ijs als toetje dus dat vond ik niet erg, haha!

Zaterdag was de TCU thuiswedstrijd! Iedereen liep buiten in paarse kleding en lallend, toeterend en schreeuwende mensen overal, wat een gekkenhuis! Een was een grote fanfare, overal stonden eet tentjes en het was een groot feest! Voordat de wedstrijd begon heb ik samen met Sarah pancakes gebakken! Zelfs in de vorm van een T een C en een U. Iedere keer als TCU scoorde, gingen er vuurpijlen de lucht in en begonnen de cheerleaders weer heen en weer te huppelen. Mannetjes liepen voorbij met vlaggen en de fanfare begon ook een deuntje te spelen. Uiteindelijk is de tegenstander met 10 keer zoveel punten ingemaakt! Ik zat met de andere internationale studenten in het studenten vak op de tribune, maar halverwege zijn we weg gegaan omdat we levend aan het verbranden waren door de hitte!

Die zondag gingen we weer met een grote groep naar een heel groot huis aan de rand van een meer! Wat een prachtig huis was dat! Ze hadden een hele grote tuin waar wij gebruik van konden maken en ze hadden zelfs catering met Mexicaans eten dat geserveerd werd! Het was echt super leuk! Want ik heb een boot bestuurd en ik ging met 89 km/u op een Jetski! Whiiihaaa! Helaas heb ik daar geen foto’s van! Maar wel van het Tuben! Dat was ook erg gaaf! De volgende dag had ik alleen wel spierpijn omdat ik die band zo god moest vasthouden, haha!

Afgelopen maandag ben ik begonnen met de observaties en het vrijwilligerswerk op Starpoint. Ik heb al heel veel leuke ideeën opgedaan om later in mijn eigen klas te kunnen gebruiken. Gelukkig heb ik dat stomme vak hiervoor omgeruild want hier heb ik naar mijn idee veeeeeeel meer aan! Maandag middag kwam ik erachter dat we voor die ochtend huiswerk hadden, dus dat heb ik te laat gemaakt waardoor er nu 10% van mijn beoordeling afgaat, dat gebeurd mij natuurlijk maar één keer! Vandaag heeft Vania Sarah uitgenodigd om te komen lunchen, dus we hebben samen pasta gegeten en verder heb ik mijn huiswerk nu t/m maandag af! Ik ben trots op mezelf!

Tot later!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sigrid

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 4954

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2015 - 19 December 2015

Texas stage

Landen bezocht: