Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Sigrid Joosten - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Sigrid Joosten - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen!

Door: Sigrid

Blijf op de hoogte en volg Sigrid

07 November 2015 | Verenigde Staten, Fort Worth

Zoals de titel al zegt, ik ben al sinds 14 oktober aan het aftellen tot 23 december. Vanaf vandaag nog maar 46 dagen tot ik weer thuis ben. Eerlijk gezegd kijk ik daar heel erg naar uit want ik heb een heel ander beeld gekregen van Amerika. Laat ik zeggen dat alles heel anders is.. haha! Ik vind het een toffe ervaring, maar ik heb het wel een beetje gezien hier!

Starpoint begint wel steeds leuker te worden trouwens. Ik mag steeds meer (cijfers invoeren en testjes afnemen etc) en gisteren heb ik weer les gegeven aan mijn groep 5 stageklas hier. Het zijn maar 9 leerlingen, een eitje dus! Ik mag vanaf nu elke donderdag begrijpend lezen geven, super leuk! Eens wat anders dan alleen maar de onderwijsassistente uithangen. Op 16 oktober kreeg ik een pakketje uit Nederland met ontbijtkoek, kaas, honingdrop en stroopwafels! Super leuk, daar was is natuurlijk heel erg blij mee!

Op 19 oktober hadden we een toetjes wedstrijd hier, ik had krakelingen, zandkoekjes en boterkoek gemaakt en daarmee de derde prijs van de jury gekregen en de eerste prijs van alle gasten die konden stemmen! Jeej!

Verder heb ik afgelopen weken heel veel huiswerk moeten maken, het was echt niet leuk meer op een gegeven moment. Toen ik eindelijk tijd had voor mijn verslag voor Onderzoeksvaardigheden (moet vanuit de Haagse hogeschool) heb ik dat naar mijn leraar in Nederland gestuurd, maar kreeg terug dat ik nog een aantal dingen moet aanpassen en verder onderzoeken, grr! Alsof ik nog niet genoeg te doen heb! Toen had ik het even moeilijk en wilde ik het liefst zo snel mogelijk naar huis. Daar heb ik tenminste niet zoveel huiswerk. Maar goed, van vrienden thuis hoor ik dat het op de Haagse ook niet echt soepeltjes verloopt, hier heb ik tenminste nog ‘goed’ weer. Al hoewel we afgelopen week wel last hadden van het staartje van de orkaan in Mexico, hier geen schade, maar wel heeeel erg veel regen! Ik snap nu waarom die rioolputten zo gigantisch groot zijn! Toen heb ik gelijk maar een paraplu gekocht.

Verder doe ik af en toe nog wel leuke dingen, zoals samen koken met de studenten hier, af en toe gaan we uiteten etc. Op 16 oktober hadden we een ladies night, dat was ook gezellig! Ohja, en het reken examen waar ik niet voor geleerd had, heb ik een 8 voor gehaald! Wat een grap! Ohja, ook nog een 9,6 voor mijn paper terug gekregen. Geen idee hoe ik dat geflikt heb, maar ik vond het persoonlijk geen voldoende waard hahaha!

Toen ik met een paar meiden naar de bliksem gingen kijken, weer drie nieuwe jongens ontmoet, gezellige avond gehad en gelachen met ze! Ook hebben we een Halloweenfeestje gehad bij Sarah, met een enge lach wedstijd en een pompoen versier wedstrijd. Ook samen nog pompoenen uitgehold en uitgesneden. Ik heb een uil zittend op een tak gemaakt maar het hoofd was een beetje misvormd haha!

Bij Starpoint was op Halloween ook iedereen verkleed naar school gekomen, super leuk! ’s Avonds zijn Stine en Vania uiteten geweest, maar ik was niet meegegaan. Kwamen ze terug met een mega groot stuk cheesecake voor mij! Heb er uiteindelijk 5 dagen over gedaan om dat stuk op te eten omdat het zo machtig was. Ook is de wintertijd weer ingegaan hier, dus nu weer 7 uur tijdsverschil.

Soms irriteer ik me wel aan dat ik de enige ben die het huishouden nog een beetje bijhoudt, afgelopen week heb ik maar eens gezegd dat zij ook wat moeten doen, maar toen hebben ze allen gezogen terwijl ik de keuken en de badkamer in mijn eentje schoongemaakt had, maar goed. Dan tel ik tot 10 ennnnn door!

Nog maar 6 schoolweken en dat zit mijn tijd hier er alweer op. De tijd gaat zo snel maar soms ook zo langzaam op een of andere manier. Maar gelukkig heb ik leuke mensen om mij heen met hetzelfde ‘ik-mis-thuis-probleem’. Het gaat allemaal wel, maar soms is het huiswerk echt te veel. Nog even doorbijten en dan de maand januari maar eens opzoek naar een huurwoning en lekker uitrusten!

Tot mijn volgende blog! Doeiiii!

  • 26 November 2015 - 02:53

    Jan Pereboom:

    Nou ben ik wel benieuwd wat je bedoeld met "ik heb het hier wel gezien" . In 1984 was ik 6 maanden op stage in Indiana; Notre Dame University. Heel leuk en interessant en verschrikkelijk veel leuke dingen gedaan, maar op een gegeven moment had ik het wel gezien en was ik die Amerikanen wel een beetje zat. En dat heb ik in Taiwan, Japan en andere landen nooit meer gehad. Mijn cultuur chock was toch het grootste in Amerika. Afgelopen jaar was ik weer twee keer in Amerika in New Orléans en Austin en beide keren dacht ik leuk voor vakantie en zaken, maar langer liever niet. Vreemd genoeg ben ik ook wel veel mensen tegen gekomen die Amerika het einde vinden en er dus ook zijn gaan wonen.
    Nog even doorbijten, we zullen wat pepernoten bewaren. Groetjes, Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sigrid

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 1083
Totaal aantal bezoekers 4958

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2015 - 19 December 2015

Texas stage

Landen bezocht: