Vervolg: Nog even vakantie vieren.. - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Sigrid Joosten - WaarBenJij.nu Vervolg: Nog even vakantie vieren.. - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Sigrid Joosten - WaarBenJij.nu

Vervolg: Nog even vakantie vieren..

Door: Sigrid

Blijf op de hoogte en volg Sigrid

22 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Fort Worth

Roadtrip Grand Canyon en Las Vegas 18 t/m 21 augustus
Om 6.15 vertrok onze vlucht van Fort Worth international airport, naar Phoenix. Toen we daar na twee uur aankwamen, was het twee uur eerder! Dus het was nog steeds 6.30 uur. We kochten een metro kaartje om naar het centrum van de stad te kunnen waar we onze huurauto op moesten halen. (de metro reed vanzelf op een soort achtbaan rails, zonder bestuurder!)

In Phoenix stonden palmbomen en was het al 33 graden! Het was daar overdag in de 40.. Overal staan ook water fonteintjes, zodat je water kan drinken, maar dat water smaakte niet lekker! De stad zag er allemaal niet zo mooi uit, Phoenix is zo ‘s ochtends vroeg heel saai! Uiteindelijk hebben we met een bus het autoverhuurbedrijf gevonden. Eigenlijk konden we de auto pas om 12 uur ophalen, maar ze hadden al auto’s klaar staan, dus we mochten hem eerder meenemen.

Maar voordat wij daar met de huurauto weg konden rijden is er nog heel wat gebeurd! De eerste auto waar ik de papieren voor had getekend (met 7 handtekeningen voor van alles en nog wat, pff!) daar deed de sigaretten stekker aansluiting het niet, dus toen mochten we een andere auto uitkiezen waarbij dat ding het wel deed. Stine wilde namelijk haar telefoon aan kunnen sluiten met dat ding, om muziek te luisteren. De tweede auto die we kregen stonk heel erg, waardoor Julie heel erg misselijk werd. Dus weer het derde formulier ingevuld en getekend… Omdat we weer een andere auto kregen. Maaaaaar, daarin deed die aansluiting het weer niet! Dus uiteindelijk, na drie auto’s kregen we een rode Nissan Sentra mee. Hij rijdt wel heel lekker moet ik zeggen!

Om 11 uur konden we dan richting de Grand Canyon rijden. Stine was de tweede bestuurder, dus zij kon ook rijden. Maar tot mijn verbazing is het mij gelukt om helemaal van Phoenix naar de grand Canyon te rijden! (natuurlijk wel met pauzes!) In Nederland hou ik dat niet zo lang vol! Maar de omgeving waar we doorheen rijden was echt prachtig! Heel divers, dus dat maakt het rijden ook leuk! Het was een automaat trouwens, daar moest ik even aan wennen. Er zat ook cruise control in, dus ik hoefde op die lange wegen alleen maar te sturen, de rest ging vanzelf.

Rond een uur of half 5 kwamen we daar aan. We hadden een adembenemend uitzicht van het punt waar wij stonden. Het was bij de South Rim, een mini stukje van dat gigantische gebied natuurlijk, maar echt prachtig! Super vel foto’s gemaakt met z’n vieren haha! Ook met een spiegelreflexcamera van Julie. Die foto’s moet ik nog van haar krijgen.

’s Avonds zijn we naar Ash Fork gereden, ongeveer een uur van de Grand Canyon vandaan. Daar hebben we geslapen in een hotel op de historische Route 66. Het was een klein, donker, verlaten plaatsje ergens op de route naar Las Vegas. Toen we daar rond half negen aankwamen, hadden we nog niet gegeten. Maar voordat we wegreden (richting de supermarkt), kwam de mevrouw van de receptie naar buiten rennen en riep: 41 70! Room! Dus wij dachten dat dat ons kamernummer was en gingen naar de supermarkt.

Toen we gegeten hadden en in bed lagen waren we zo moe dat wij heel melig werden. Dus we waren heel hard aan het lachen toen er plotseling iemand op de deur klopte. Wij dachten dat het de buren waren die last hadden van ons gelach, dus we besloten stil te zijn en de deur niet open te doen omdat we bang waren om de deur open te doen op een plek die we niet kennen. Maar na een minuut hoorde wij weer geklop! Maar iets harder dit keer.. Dus nu moesten we echt stil zijn! We waren allemaal een beetje bang… Toen we eindelijk besloten om te gaan slapen, na een paar minuten klopte iemand echt super hard op de deur! We schrokken en doken onder onze dekens want daarna kwam er iemand binnen! Met de sleutel.. Ze liep de kamer binnen en schreeuwde: “You owe me money!!” Het bleek de vrouw te zijn van de receptie omdat wij nog niet betaald hadden! Het bleek dus $41,70 te zijn! OEPS! We dachten dat we dat ’s ochtends bij het uitchecken moesten betalen.. Maar we gaven haar het geld en toen werd ze weer rustig, het was echt mega eng dat ze zo handelde! Ze had ook gewoon tijdens het kloppen kunnen zeggen dat zij het was. Maar goed, we hebben het overleefd haha! Weer een ervaring rijker.

De volgende ochtend reden we richting Las Vegas. Stine en ik wisselde met rijden omdat het best een lange rit was! Ook die route was weer heel mooi! Heel bergachtig en soms voor 80 km niks, alleen woestijn en bergen! Maar dan opeens ben je in Las Vegas, een stad omringd door woestijn en bergen, heel gek! Overal billboards aan de kant van de weg, met reclames en ’s avonds veranderd de stad in een soort lichtstad! Overal, op elk gebouw lichten en versieringen etc. Heel gaaf!

We zijn twee dagen in Las Vegas geweest, dan vooral op “Las Vegas Boulevard”. Het is een enorme stad, dus we hebben lang niet alles kunnen zien. Op een gegeven moment vond ik het wel irritant dat iedereen andere dingen wilde doen. Zij gingen zowat naar elke winkel in die straat en bleven maar winkelen!! Maar ik hou daar totaaaaal niet van, dus ik verveelde me rot! Alles dat leuk is om te doen kost geld, dat heb ik wel gemerkt! Maar ik ben uiteindelijk voor $18 naar Madame Tussauds gegaan, omdat ik toch iets wilde doen. Als ik ooit nog terug kom in Las Vegas ga ik zeker weten niet weer winkelen!

Gisteren zijn we ’s ochtends om 7 uur vertrokken richting Phoenix. Om 2 uur moesten we de auto weer terug brengen. Toen we daar om 1 uur aankwamen vertelde we dat onze vlucht pas vannacht om 1 uur vertrok, waarop zij vroegen of we de auto tot 5 of 6 uur wilden houden. Toen zijn we wéér naar een groot winkelcentrum gegaan om de tijd te doden. Gelukkig hadden ze gratis wifi, dus ik heb me wel (soort van) kunnen vermaken. Toen we de auto om half zes terug hadden gebracht, namen we een taxi naar het vliegveld en daar moesten we nog 6 uur wachten tot ons vliegtuig eindelijk zou vertrekken. In eerste instantie waren wij de enige op het hele vliegveld en alles was dicht. Dus wij hebben ons vermaakt door gek te doen, beetje te dansen en te zingen etc. Hahaha!

Vanochtend om half zes (het is daar nog twee uur eerder) lag ik in bed en heb ik even tot 11 uur geslapen, maar ik wilde niet langer slapen omdat mijn lichaam dan weer went aan de verkeerde tijden. Ik ben vandaag van plan om niks te doen, foto’s uit te wisselen en het appartement een beetje schoon te maken ofzo…Even bijkomen van deze reis voordat school maandag begint! Ik ben heel erg benieuwd hoe dat wordt!

Later meer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sigrid

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 4963

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2015 - 19 December 2015

Texas stage

Landen bezocht: