Nog even vakantie vieren.. - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Sigrid Joosten - WaarBenJij.nu Nog even vakantie vieren.. - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Sigrid Joosten - WaarBenJij.nu

Nog even vakantie vieren..

Door: Sigrid

Blijf op de hoogte en volg Sigrid

22 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Fort Worth

Sinds mijn laatste blog ben ik een paar keer gewoon alleen in het appartement geweest terwijl de andere twee meiden gingen sporten of naar de supermarkt gingen o.i.d. In die tijd kon ik gewoon doen wat ik wilde doen, best fijn af en toe, omdat je constant Engels moet praten ben ik heel snel moe. Maar ook dat went vanzelf waarschijnlijk.

Eerder had ik het over workshops, maar dat bleek gewoon een meeting te zijn met alle internationale studenten van dit jaar. Er stond een buffet tafel in het midden, iedereen kon eten pakken en gewoon met elkaar praten/elkaar leren kennen. Maar het waren ook de niet-exchange studenten. Maar ook studenten die hier echt een opleiding komen doen voor 3/4/6 jaar. Daar heb ik met mijn groep Europeanen dus niks mee te maken. We waren daar daarom al snel uitgekeken. Wel nog eventjes staan praten met iemand uit Manchester. Ik vond het een beetje onzin om zooooo veel mensen te leren kennen, terwijl je toch niet met hen te maken krijgt, maar goed. Wat wel leuk was, is dat we een pinnetje kregen met de Amerikaanse vlag en de vlag van ons eigen land. Die heb ik op mijn tas gedaan. Ook heb ik mijn studenten kaart opgehaald, dus nu is het officieel dat ik een TCU student ben.

Op 13 aug moesten we om 8 uur in een gebouw verzamelen, daar stond het ontbijtbuffet voor ons klaar en daarna kregen we allerlei praatjes van mensen van TCU. Ze hadden het over de cultuurshock die studenten meemaken enz. Maar al die praatjes waren niet echt voor ons van toepassing omdat wij hier maar voor 1 semester zijn. Op een gegeven moment zei John Singleton (de directeur) dat je op een gegeven moment mensen thuis gaat missen en dat het hier allemaal niet meer zo leuk en spannend is. Toen vroeg hij: “Who are you gonna call?” en toen zei ik Ghostbusters! De hele zaal lag toen dubbel hahaha!

Verder moest ik mijn in geval van noodgegevens opgeven en hebben ze een kopie van mijn paspoort en visum gemaakt voor het geval ik die kwijt raak. Dan hebben ze in ieder geval de kopieën nog. Ook gingen we met wat andere meiden nog ons rooster maken, dus toen hebben wij ons opgegeven voor de lessen die wij willen volgen. Ik heb een paar lessen samen met anderen uit mijn groep hier, dus dan ken ik hen in ieder geval.

Die avond was er nog een poolparty met alle internationale studenten. Was best gezellig, even een potje lummelen gespeeld in het zwembad en gedanst. Er was ook eten en drinken.

Vrijdag werd ik wakker door water dat op het raam van de slaapkamer tikte, ik dacht dat het regende. Maar toen ik naar buiten keek waren het de watersproeiers die aanstonden om het gras water te geven hahaha! Helaaaaas. Daarna moesten we om 8 uur weer in datzelfde gebouw zijn en stond het ontbijt weer voor ons klaar.

Het praatje wat we daarna kregen was suuuuuuper saai! Het ging over immigratie wetten enz. Maar dat is dus weer alleen van toepassing op de internationale studenten die hier meerdere jaren studeren. Wij Europeanen (mijn groep exchange studenten) vielen bijna in slaap! Hij vertelde allerlei dingen over belastingaangifte en bijbaantjes en allerlei illegale dingen die je niet moet doen enz. Sommige dingen die hij vertelde kunnen ook echt alleen in Amerika gebeuren. Verschrikkelijk overdreven allemaal. Maar goed… We waren aanwezig..

Die middag heb ik ook weer gesport in de sportschool hier, dit keer ook krachttraining dus in het weekend had ik verschrikkelijke spierpijn! ’s Avonds zijn we met de hele groep plus Sara en Michael uiteten geweest, super mooi restaurant. We zaten buiten en eerst kregen we nacho’s met salsa en grote bekers water. Die werden steeds bijgevuld en daarna kregen we nog een bord vol Mexicaans eten. Rijst met bonenprut, guacamole en rundvlees met gegrilde groenten. Best lekker maar het vlees was naar mijn smaak te veel doorgebakken. Maar, een super gezellige avond gehad.

De mensen die ik hier ontmoet (steeds weer nieuwe vrienden van Michael) zijn allemaal heel vriendelijk en makkelijk in omgang. Er komen steeds meer Amerikaanse studenten in appartementen nu het schooljaar bijna gaat beginnen. Eerst was de campus nog een beetje een lege spookstad. Ik heb echt zin in de komende maanden hier!

Zaterdag heb ik weer gesport om de spierpijn weg te sporten haha. Maar niet echt heel erg mijn best gedaan. Daarna was er een indoor oefening voor American Football. Dat is hier en belangrijke sport dus ze hebben alle internationale studenten uitgelegd hoe het werkt en wat de verschillende regels zijn. We mochten zelf ook even oefenen met spelen. Best grappig! De mascotte van TCU liep ook rond, daar kon je mee op de foto. Superfrog heet hij. ’s Avonds aten we heel chique in een soort VIP lounge van het stadion. Stine en ik hebben die avond nog plannen gemaakt voor onze roadtrip, even een rustig avondje thuis op de bank gezeten terwijl de anderen wat gingen drinken. Zzzz..

Zondag ging ik met een aantal anderen mee naar de kerk waar Michael elke zondag heen gaat. Het zag er niet echt uit als een kerk, maar meer een soort zaal waar iedereen bij elkaar komt om over God te praten. Het preek gedeelte was best saai maar wel weer veel nieuwe mensen ontmoet. Ze zijn allemaal erg Christelijk hier. Toe de dienst afgelopen was gingen we burrito’s eten met z’n allen. ’s Avonds zijn we weer uiteten geweest naar een sushi restaurant. Best raar eigenlijk dat uiteten gaan hier zo goedkoop is. Ik hoefde maar $9 te betalen!

Afgelopen maandag ben ik met Vania naar de sportschool gegaan en daar hebben we met twee andere jongens raketbal gespeeld. Een soort squash maar dan met een grotere bal en een korter racket. Verder een rustige dag gehad omdat ik nog heel erg spierpijn had. Ik heb die avond trouwens risotto gemaakt voor Stine en ze vond het heel lekker! :)

De rest van deze week schrijf ik even in een andere blog omdat dat gaat over onze roadtrip die we gemaakt hebben! Dus zie vervolg “Nog even vakantie vieren..”.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sigrid

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 4979

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2015 - 19 December 2015

Texas stage

Landen bezocht: