Alweer oktober! Tijd vliegt! - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Sigrid Joosten - WaarBenJij.nu Alweer oktober! Tijd vliegt! - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Sigrid Joosten - WaarBenJij.nu

Alweer oktober! Tijd vliegt!

Door: Sigrid

Blijf op de hoogte en volg Sigrid

13 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Fort Worth

Waar moet ik beginnen?! Sinds mijn laatste blog ik er alweer bijna een maand voorbij gevlogen! Het zou een mega lange blog worden als ik alles uit zou typen, dus laat ik het maar bij de hoogte punten houden!

Op 19 september het ik met Sarah een Amerikaans ontbijt gemaakt voor 9 man! Een aantal mensen kwamen in ons appartement pancakes, roerei en bacon eten. Ik had alle pancakes gebakken. Jason en Becca hebben mij die middag opgehaald om kaas te gaan kopen bij Central market! Was heel gezellig om met hen op pad te zijn.

Verder kreeg Edith haar man en twee vrienden te logeren, dus kwam haar kamergenoot (Julie) 2 weken bij ons wonen. Was best gezellig, maar was ook wel weer blij dat die twee weken uiteindelijk voorbij waren, want het was best druk met z’n vieren in ons appartement.
Dinsdag ochtenden heb ik echt moeite om mijn bed uit te komen, steeds om 8 uur Math! Te vroeg! Die leraar zegt met 33 zinnen wat hij ook in 1 zin had kunnen zeggen, die les duurt 3 uur! Maar had net zo goed 45 minuten of een uur kunnen zijn, want veel behandelen we niet… Hij is echt super sloom! Maar goed, blijven lachen..

Bij Starpoint leren de leerlingen mij ook een beetje kennen, echt leuk als ze vragen of ik nu al weg ga, als ik ’s middags weer weg ga. Verder ben ik een soort onderwijsassistent, maar dat vind ik wel best. Ik kijk na, ik kopieer dingen voor de lerares en ik neem tempo leestoetsen af bij de leerlingen… Les geven vond ik toch een beetje spannend, in het Engels. Ook al is het maar een klasje van 9. Maar de spelling les die ik heb gegeven ging heel goed en ik kreeg een groot compliment van de lerares!

Verder heb ik tijdens de observaties een basisschool in een Spaanse buurt een les in het Spaans gezien, verstond er geen woord van, maar het was wel leuk om meegemaakt te hebben. Iedere woensdag gaan we een uur observeren bij scholen in de buurt. Die avond ben ik gaan country dansen! Was best gezellig en leuk om te doen.

Op een gegeven moment kwam Vania huilend de woonkamer binnen omdat haar van alles dwars zat. Ze wilde het uitpraten want ze voelde zich genegeerd en ze had behoefte aan meer socialiteit. Stine en ik wonen niet meer bij onze ouders en zijn zelfstandigheid gewend, maar Vania niet, dus zij heeft thuis altijd iedereen om zich heen en dus zullen we daar mee rekeningen mee houden.

Ook ben ik erachter gekomen dat ik (waarschijnlijk) allergisch ben voor Fructose. Ik kreeg na het drinken van Perzik sap echt mega erge jeuk in mijn oren, keel en neus! Dus ben naar het ‘health centre’ gegaan hier op de campus, toen heb ik pillen gekregen tegen de allergische reactie, maar ik word er telkens heel moe van als ik ze neem, dus ik probeer maar geen Fructose meer te eten. Maar het zit echt overal in! Het is geen ramp, alleen erg vervelend. Als ik het zeker wilde weten, kon ik bloed laten prikken, maar dat heb ik niet gedaan. Waarschijnlijk is het gewoon iets dat hier in het eten zit, wat thuis niet zo is. Hopelijk went mijn lichaam er nog aan.

Voor dat vak waar we ook de observaties voor doen, moesten we vorige week een paper schrijven in APA stijl, nog nooit zo strenge regels moeten naleven, maar ik heb maar wat gedaan. Het was veel te veel werk en het kan me even niet schelen als ik een keer een slecht cijfer haal, het zal mijn gemiddelde wel iets naar beneden halen, maar dat is dat maar zo! De groeten! Heb er niet heel erg veel moeite voor gedaan.. Het is al druk zat met al het andere huiswerk.

Ook ben ik nog een weekend bij Becca en Jason geweest, ze hebben een mega groot/mooi huis! Ze hebben zelfs een zwembad! Ik had de ingrediënten voor zandkoekjes mee genomen en de kinderen hebben die middag zandkoekjes gebakken! ’s Avonds heeft Jason samen met zijn vader grote steaks gebakken op de grill en heb ik heerlijk zitten smullen! Die zondag er na zijn we met een aantal van hier uit eten geweest bij een Sushi restaurant. Daar hebben ze elke zondag Happy hour, dus alle Sushi voor de helft van de prijs.

En zoals jullie gezien hebben op Facebook, ben ik samen met Stine dit weekend naar Austin, Houston en Dallas geweest! Veel kilometers (ongeveer 1200 km) gemaakt en veel gezien! ’s Avonds hebben we telkens gratis overnacht, bij vrienden van Sarah die in Austin en Houston wonen. Gisterennacht gewoon thuis geslapen omdat Dallas heel dichtbij is. Vandaag is een saaie-niks-doe-dag! Even uitrusten van het autorijden! Zzzz…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sigrid

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 4967

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2015 - 19 December 2015

Texas stage

Landen bezocht: