School is begonnen! - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Sigrid Joosten - WaarBenJij.nu School is begonnen! - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Sigrid Joosten - WaarBenJij.nu

School is begonnen!

Door: Sigrid

Blijf op de hoogte en volg Sigrid

02 September 2015 | Verenigde Staten, Fort Worth

22 augustus lijkt alweer zo lang geleden.. De datum van mijn laatste blog. Alleen die zondag heb ik nog even tijd gehad om bij te komen van de roadtrip, voordat ik weer naar school moest. 23 augustus was oma jarig, dus die heb ik uiteraard even gebeld. Ze waren met z’n allen uiteten, wel jammer dat ik daar niet bij kon zijn, maar fijn dat ik iedereen toch even kon spreken. Die dag heb ik een potje racketbal gespeeld en eventjes bij het zwembad gelegen. ’s Avonds ging een groep mensen frisbee spelen en na het eten heb ik daar eventjes bij gezeten om te kijken.

Maandag ochtend had ik heel veel zin om naar school te gaan! Maar toen ik na de les thuis kwam en naar het huiswerk ging kijken wat online stond raakte ik een beetje in paniek. Het huiswerk is mega veel en mega moeilijk. De teksten zijn heel formeel en daarom lastig te begrijpen. Google transelate helpt ook voor geen meter, omdat elk woord apart vertaald wordt.

Mijn Creative thinking: Math, is wel geinig maar mijn leraar is raar en praat super sloom en monotoon, heel moeilijk om wakker te blijven.. Hij nam na de les wel de tijd om mij dingen verder uit te leggen. Die avond tijdens het koken ben ik ingestort, ik kreeg een huilbui omdat alles zo erg tegen viel. Die avond hebben Vania en Stine me weer een beetje opgevrolijkt en hebben we nog wel een leuke avond gehad.

Voor één van mijn vakken moet ik een boek lezen: The boy in the striped pajamas”. Een interessant leesboek over twee jongens in de tweede wereld oorlog die elkaar ontmoeten. De vader van één van de jongens is een Nazi. Ik heb op YouTube een luisterboek gevonden, dus ik luister en lees tegelijkertijd. Ik ben ook een keer uiteten geweest voor $4,- (één pint margarita met onbeperkt wraps)

Ook gingen er geruchten dat we een Amerikaanse zorgverzekering moesten gaan betalen! ($979) Die lui zijn echt ge geworden! Dus dat was ook even een stressfactor! Ik ben namelijk niet van plan om zoooooveel te gaan betalen voor iets dat overbodig is! Ik moest voor mijn vertrek mijn Nederlandse zorgverzekering verhogen omdat ik hier anders niet goed verzekerd zou zijn! MAAR het hoge woord is eruit, we hoeven het niet te betalennnnn!!

Op 17 aug gingen we met een aantal mensen naar een soort welkom feestje in een of andere kerk. Gratis eten, leuke spelletjes gespeeld, dus heb me prima vermaakt die avond. Ze gaven zelf prijzen weg! Een printer, een Samsung Galaxy S6, Chromecast, en cadeaukaarten van elk $25. Maar helaas won ik niks…

Vrijdagavond heb ik met wat anderen Card against humanity gespeeld, een brutaal kaartspel, best geinig! Oh, ik ben ook nog naar en Aldi geweest, maar die winkel lijkt in niks op de Aldi in Nederland. Ze hebben dezelfde Amerikaanse troep als in elke andere winkel, maar dan iets goedkoper. Helaas is die Aldi 20 minuten rijden vanaf hier..

Zaterdag was echt een beetje een rustdag! We zijn met een grote groep naar een meer gegaan, 30 minuten rijden vanaf hier. Ze hadden burgers, chips, drinken, snacks en van alles te eten. Ze hadden het meer omgebouwd naar een soort buitenzwembad, maar dan met zand en grind op de bodem, omdat het gewoon een meer is. Ze hadden allerlei glijbanen etc. Leuke dag gehad! Die vrouw waarmee ik in de auto zat, kon absoluut niet rijden, dus werd heel erg wagenziek. De rest van de middag misselijk op bed gelegen… ’s avonds nog met een paar mensen uiteten geweest en heel lekker vlees gegeten met een gepofte aardappel. Ohja, daarna naar een soort schoolbioscoopzaal geweest om Jurassic World te kijken.. Iedereen lachte heel hard als er iets grappigs gebeurde en aan het einde van de film klapte iedereen! Hele andere ervaring dan in een Nederlandse bioscoop.

Zondag was weer een huiswerkdag om alles voor deze week af te krijgen. Ik moest ’s middags echt even gaan slapen, want kon mijn ogen absoluut niet meer open houden. Ik ben steeds erg moe. Ook zijn we weer een keer Sushi gaan eten tijdens Happy hour. Was super lekker! Ben die avond ook helemaal lek gestoken door muggen…

Gisteren heb ik een van mijn leraren gesproken dat ik moeite heb met mijn huiswerk en hij heeft mij extra tijd gegeven voor het huiswerk van vandaag. Maar gelukkig heb ik het nog op tijd afgekregen en heb ik besloten om het huiswerk voor morgen niet te lezen. Want ik heb even wat tijd voor mezelf nodig i.p.v. van al dat lezen.. Ik heb het gevoel dat ik even te veel hooi op mijn vork heb genomen.

Vandaag heb ik dus na mijn les niet veel gedaan. Ben wel nog even langs gegaan bij mijn rekenleraar om het huiswerk te laten checken. Hij gaf me een groot compliment dat ik het zo goed voor elkaar had! Toen was ik erg trots! Vanmiddag even boodschappen gedaan en macaroni gemaakt voor lunch en verder helemaal niks…

Dus kortom.. Het gaat over het algemeen wel goed, ik doe vaak leuke dingen met anderen maar moet ook erg veel lezen en ik heb nu een limiet voor mezelf gesteld, ik probeer zoveel mogelijk op tijd naar bed te gaan en niet te veel te piekeren.. Het komt allemaal wel goed, uiteindelijk!

Tot de volgende keer!

  • 03 September 2015 - 07:50

    José Lindhout:

    Komt goed schatje ;-) Alle begin is moeilijk, jij komt er wel!! Leuk om te lezen! Vooral je 2 voornemens zijn erg slim!
    Liefs José xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sigrid

Actief sinds 03 April 2015
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 4971

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2015 - 19 December 2015

Texas stage

Landen bezocht: